Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Annika - 9 juli 2008 19:47

Nu har jag precis mailat iväg mitt "tal" till vårt toastmasterpar, mitt "tal" till min nyblivna man under middagen. Så ingen återvändo alltså! Lite nervöst måste jag ju säga :-)


Frågan är bara om man kommer att lyckas få fram några ord överhuvudtaget. Börjar ju gråta bara jag läser igenom det, av lycka alltså :-)

Av Annika - 9 juli 2008 19:34

Efter jobbet i dag hade jag ett litet ärende på stan och när jag ändå var där tänkte jag att jag kunde gå och se om ringen var klar.

Och det var den!! Åh, den är sååååååå fin. Dock lite, lite för stor (precis som förlovningsringen, beställde ju samma storlek, måste blivit lite smalare om fingrarna sedan i februari) men det är inte så mycket att göra något åt just nu. Längtar så tills jag får ha den på mig.
Eftersom jag inte hade beställningspappret samt kvittot på handpenningen med mig kunde jag inte hämta ut ringen i dag. Dessutom tror jag inte att jag har riktigt så mycket pengar på mitt VISA-kort heller ;-) Och så vill jag nog att sambon ska hämta ut den, eller i alla fall följa med.

Frågade om vi kunde lämna in förlovningsringarna för putsning på måndag men det gick inte, "verkstan" var nämligen semesterstängd. Skit också! Förlovningsringen såg verkligen gammal och sliten ut bredvid den glänsande och nya vigselringen...

När jag kom hem ringde jag till en annan guldsmedsaffär och frågade om jag kunde lämna in ringarna för putsning och få dem innan bröllopet, och det var inga problem alls. Det skulle ta  max två veckor.


En sak säger jag bara; ALDRIG MER GULDFYND! Usch, vilken dålig service och personalen i just denna butik är hemska!! Om det inte vore för att just denna ring bara finns på Guldfynd (om man inte går till en guldsmed som gör en exakt likadan) + att det var 25% rabatt så skulle jag aldrig köpt ring där.


Hur som helst är jag mycket nöjd i alla fall!

Av Annika - 9 juli 2008 12:32

Nu har jag pratat med Eksgården (där bröllopsmiddagen ska hållas) om hur borden ska stå. Det blir honnörsbord med två "tungor" med 36 resp 44 platser. Så i helgen ska det planeras. Vi har nämligen vissa gäster som endast talar finska, varken svenska eller engelska alltså, och det vore ju tråkigt för dem att hamna bredvid några som inte kan finska. Känns bra att börja med den redan nu så hinner man göra lite justeringar om det skulle behövas. På www.brollopstorget.se finns ett bra verktyg för bordsplaceringen som jag tänkte använda!

Av Annika - 9 juli 2008 11:19

Var bara tvungen att ringa till kyrkan och höra så att inte kyrkan är för liten, så jag kan släppa det. Fick prata med vaktmästaren och enligt honom tar kyrkan 85-90 personer. Det är 18 bänkrader och om det sitter fem stycken på varje bänkrad så blir det 90 platser.

Det kan ju hända att det faller bort någon/några gäster de sista dagarna, att de får förhinder. Men så är det folk på jobbet och några grannar som har frågat om de får komma till kyrkan och titta. I så fall får de väl stå längst bak i kyrkan, de inbjudna måste ju få sittplatser i första hand. Och så är vi ju 8 st som kommer att stå längst fram i kyrkan och inte behöver några sittplatser alls (och barnen kan ju sitta hos farmor och farfar, eller hos mormor, om de inte orkar stå hela tiden).
Helt lugn av telefonsamtalet blev jag ju inte, men finns det hjärterum så finns det stjärterum ;-)

Det blir nog bra! Eller??

Av Annika - 9 juli 2008 07:08

... är det exakt EN MÅNAD (alltså 31 dagar) kvar!!!! Trodde inte att den här dagen skulle komma så fort ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards