Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Annika - 6 juli 2008 19:06

Den här veckan och nästa vecka är jag hemma ganska mycket själv då sambon och två av barnen är bortresta och lilltjejen ska vara med mormor den här veckan och nästa vecka ska hon åka till sambon och syskonen (som är på landstället i Roslagen).

Så nu när jag har ganska mycket tid för mig själv hade jag ju tänkt fixa en massa saker inför bröllopet. Och vad händer?? Det finns ju nästan ingenting att fixa nu, det mesta är ju klart och de som är kvar kan jag inte göra något åt ännu. Så frustrerande! Men samtidigt bra att vi ligger så bra i tiden...


Detta är kvar att fixa:

  • Göra upp alla detaljer med fotografen samt åka till Kapelludden och se om det är möjligt att fota där (inget jag vill göra utan sambon)
  • Slutföra vigselprogrammet för kyrkan (kan inte göras förrän efter den 30/7 då vi ska träffa prästen och gå igenom vigseln)
  • Skriva ner ett detaljerat schema över bröllopsdagen (det kan jag göra!!)
  • Se över musiken på festen (sambon ansvarig)
  • Lämna in förlovningsringarna för putsning (skall göras när sambon kommer hem)
  • Stäm av med festarrangören/köket om slutligt antal gäster (kan göras efter nästa helg)
  • Hämta ut vigselringen (efter den 15/7)
  • Göra en bordsplacering (kan göras efter nästa helg)
  • Fixa dukning, dekorationer och bordsplacering (skall göras dagen innan)
  • Planera söndagsbrunchen

Ja, det är väl i princip det som är kvar att göra (och så lite andra småsaker som tillkommer längs vägen). Jag får fixa schemat över bröllopsdagen och försöka uppskatta hur lång tid allt kommer att ta. Och så kan jag köpa papper till vigselprogrammet. Det blir jäktiga dagar ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards