Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Annika - 31 juli 2008 20:40

På förmiddagen åkte vi hela familjen in till stan och fixade en del saker inför bröllopet. Sonen klippte sig (det blev kanske lite väl kort men det finns inte så mycket att göra åt det nu), gick förbi en blomsteraffär för att köpa floratejp och corsagenålar men de hade inte sånt (de rekommenderade Blomsterlandet) och så köpte jag brunt sidenband till buketten.


Jag träffade också tjejen (eller damen rättare sagt) som ska sminka mig. Hon är säljare av Mary Kay-produkter och använder mineralsmink (som ska vara bra för huden osv). Jag köpte några produkter som hon kommer att använda (och de får jag sedan behålla) och så kommer hon ta med sig fler produkter till sminkningen. Hon tar alltså inte betalt för själva sminkningen utan enbart för de produkter man själv väljer att köpa.

Vi provade ut foundation, olika ögonskuggor, läppenna, läppglans mm. Eftersom jag inte sminkar mig speciellt mycket i vanliga fall kommer sminkningen på bröllopsdagen inte att bli någon krigsmålning utan väldigt enkelt men ändå med lite extra. Färgerna kommer att gå i rosa och brunt...


När vi var klara på stan åkte vi till sambons jobb och åt lunch (köpte med oss McDonalds till barnen och sushi till oss själva) innan vi satte igång med att skriva ut vigselprogrammen och menybladen. Och nu ikväll har vi vikt alla papper så nu är 88 vigselprogram och 88 menyblad vikta och klara!


I morgon ska sambon klippa sig och så ska jag ringa runt och stämma av bokningar, t ex hotellet där vi ska tillbringa bröllopsnatten, vår transport från festen till hotellet osv.

Av Annika - 31 juli 2008 09:51

Nu är vi nere på ensiffrigt :-D


I dag blir det en tur in till stan för att träffa tjejen som ska sminka mig och så ska jag till en blomsteraffär och köpa floratejp och corsagenålar.

Ovido - Quiz & Flashcards