Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Annika - 17 juli 2008 20:31

Nu har vi äntligen hittat en passande låt att dansa vals till. Det är en grupp som vi båda gillar jättemycket och dessutom har vi varit och tittat/lyssnat på dem i Globen, år 2000. Skriver inte vilken det är, det får bli en överraskning :-)

Av Annika - 17 juli 2008 10:48

Av Annika - 17 juli 2008 10:39

Fick ett telefonnummer av prästen i dag till en tjej här i närheten som sjunger. Ringde upp henne precis och hon kunde den 9 augusti! Dessutom spelade hon piano själv och kunde ta ut låtar på gehör! Så hon trodde inte att det var några problem med de låtar vi ville ha!

Är såå glad! Gud va skönt att det löste sig så snabbt ändå. Hon var lite dyrare än vi tänkt oss men en femhundring hit eller dit spelar egentligen inte så stor roll, inte i sammanhanget. Och dessutom ackompanjerar hon sig själv så vi behöver inte betala någon annan för det.


Så nu slipper vi spela musik på en CD-skiva i kyrkan!!! JAAA!

Av Annika - 17 juli 2008 10:31

När jag kom hem från jobbet i går eftermiddag började jag genast klippa gräset, efter ett antal försök att få igång gräsklipparen. Det var verkligen välbehövligt, tror inte gräsmattan blivit klippt på två veckor… 


När jag var färdig med klippningen hade grannarna kommit hem från Skåne dit de åkte i förra veckan. Så jag var ju tvungen att prata med dem och höra hur de haft det osv. Sedan skulle Josefina åka och handla och jag gick in och plockade lite och satte mig sedan i soffan en stund.  Efter en stund hör jag några skrika ”Annika” ute på altanen och in genom altandörren kommer alla granntjejer!! Dags för möhippa nr 2 alltså!! Snacka om att jag blev överraskad!! Fick också veta att det är en tjej till i området som ska gifta sig i augusti, två veckor efter oss. Det hade jag ingen aning om, jättekul! 


Först gick vi hem till en av tjejerna på gatan och drack en drink på deras altan. Sedan åkte vi vidare till Slottsruinen i Borgholm och satt där i gräset och drack fler drinkar, pratade och hade jättetrevligt. Fick ett paket med ett jättefint album att sätta alla bröllopsbilder i.


Sedan gick vi vidare till Slottshöjden, en restaurang precis bredvid Slottsruinen. En jättemysig liten restaurang. Åt grillbuffé och det var såå gott. Det var en kille som stod och grillade olika köttbitar och så fick man välja vad man ville ha, och en massa goda tillbehör! Lammfilén var helt otrolig! Lite likt ”Lammet och grisen”.


Var hemma vid 23.30-tiden men hade lite svårt att somna så i dag är jag riktigt trött. Flexade en timme på morgonen för att få sova en timme extra J 

Tack tjejer för en mycket trevlig och rolig kväll,

och för det fina albumet!!!

Ovido - Quiz & Flashcards