Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Annika - 11 juli 2008 11:19

I helgen ska vi fixa en preliminär bordsplacering!

Av Annika - 11 juli 2008 09:14

Jag har hela tiden trott att OM det skulle bli någon möhippa så skulle det ske i nästa vecka när jag är helt ensam hemma i några dagar. Men icke, igår kom mina kära vänner och hämtade mig på jobbet vid 14-tiden! Jag satt djupt försjunken i statistik som chefen sagt måste vara klar senast i dag, fredag. Men det var bara att avsluta det jag höll på med och följa med J Och jag som trodde att jag skulle med på after-work med arbetskamraterna efter jobbet ;-) 

Jag fick en ”jättefin” gul och blå peruk med tillhörande tomteluva och en illgul väst på mig. Gick och bytte om från arbetskläderna och så gick vi ut. Min bil hade tjejerna letat upp och kört hem (det tog visst en stund att hitta den ;-). Och dessutom hade jag gjort en väldigt tajt fickparkering på morgonen så de hade lite problem med att komma loss ;-)


Vi packade in oss i bilen och så körde de till Slottsparken och där hade vi en mysig picknick med ost och kex, och såklart lite mousserande vin, i gräset framför slottet. Så fint de hade fixat, för min skull! Och vädret var kanon! I onsdags regnade det och i dag regnar det också, men igår var det strålande sol och säkert 20-25 grader varmt. De kunde inte ha valt en bättre dag.

Efter picknicken packade vi in oss i bilen igen och jag hade ingen aning om vart det bar iväg. Vi körde en ganska lång stund och till sist var vi framme vid Pukebergs glasbruk! Vi skulle blåsa glas! Så häftigt! Först fick vi alla prova att blåsa en bubbla, med varierande resultat ;-) Jättekul men jättesvårt! Sedan fick jag, med hjälp av glasblåsaren, göra en vas och sedan en skål. Jag fick välja färg på glaset och lite mönster. Kan väl säga att vasen blev sådär men skålen blev faktiskt helt ok!
Efter det gjorde glasblåsaren en present till mig. En stor glas-snopp, en väldigt detaljerad sådan dessutom!! Behöver nog inte tillägga att vi hade väldigt kul åt glas-snoppen!På tisdag i nästa vecka ska vi tillbaka dit och gravera våra konstverk och sedan får vi ta med oss dem hem!  


Efter glasblåsningen åkte vi hem till en av mina systrar och satt på deras veranda och pratade och åt och drack lite gott. Efter ett tag var det dags att börja göra sig i ordning, och efter en stund åkte vi vidare mot stan. Åkte ner till hamnen och där gick vi till en restaurang och åt och drack väldigt gott!! Så mysigt och trevligt! Efter många timmar var det så dags att bryta upp och åka hem. Var hemma vid 23-tiden efter en möhippa precis i min smak!!!!!


Tack snälla för en helt underbar och fantastisk dag!


Bilder kommer senare då jag själv inte hade någon kamera med mig men alla andra tog bilder...

Ovido - Quiz & Flashcards