Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Annika - 14 juli 2008 22:18

Lämnade in förlovningsringarna för putsning i dag och damen i butiken sa att vi helst inte ska ha ringarna på oss innan den stora dagen för att slippa nya repor, smuts mm. Så nu dröjer det till den 9 augusti innan ringen sitter på fingret igen. Det känns så tomt! Tror jag får ta en annan ring och sätta på fingret så länge.

Ska hämta ringarna den 25/7. Då kommer de att se ut som nya :-D

Av Annika - 14 juli 2008 21:55

I dag när jag var på jobbet ringde "vår" solist som ska sjunga i kyrkan och meddelade att hon inte har kunnat lära sig de sånger vi vill ha för att hon inte hittat någon som kunnat ackompanjera henne. Väldigt tråkigt tycker jag då vi verkligen vill ha de sångerna.


Ringde då till kyrkans kantor för att höra med honom och få lite tips och råd. Men det fick jag inte! Någon mer fåordig människa har jag aldrig pratat med! Tror han i princip bara sa "ja" och "nej". Han sa i alla fall att han inte kunde spela sångerna vi vill ha (trots att han fått noter 6-7 veckor innan bröllopet). Hur svårt kan det vara liksom? Han borde väl kunna spela efter noter och några gångers övande??? Och han kunde inte heller tala om vilka sånger han kunde spela? Det kändes lite som att "lyset var tänt men det var ingen hemma" ;-)


Ringde sedan till församlingsexpeditionen för att höra om man kunde byta kantor till någon vettigare men där svarade ingen. Typiskt semestertider!!


Ringde då i "ren panik" till prästen som ska viga oss och förklarade läget. Kände mig som världens mest desperata brud ;-) Prästen befann sig då i Växjö över dagen men skulle prata med kantorn i morgon och jag kunde ringa honom igen på onsdag.


Så nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra! Även om vi hittar en annan solist (så här fyra veckor innan bröllopet) så kan ju inte kantorn spela de sånger vi vill ha. Alternativet är att välja några andra sånger, som både solisten och kantorn kan men eftersom han inte kunde maila någon lista så vet jag ju inte vad vi kan välja mellan.

Absolut sista utvägen är ju att spela en CD-skiva i kyrkan men det känns inte helt ok :-(


Fortsättning följer...

Av Annika - 14 juli 2008 06:56

I dag blir det som sagt en sväng in till stan efter jobbet för att lämna in förlovningsringarna för putsning. Och kanske till en bokhandel för att inhandla papper till vigselprogrammet och till menykorten.


En vecka kvar att jobba och sedan är det tre veckors underbar semester innan bröllopet. Och så en vecka semester efter bröllopet också, det lär nog behövas :-)

Ovido - Quiz & Flashcards