Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Har varit och provat ringen!

Av Annika - 9 juli 2008 19:34

Efter jobbet i dag hade jag ett litet ärende på stan och när jag ändå var där tänkte jag att jag kunde gå och se om ringen var klar.

Och det var den!! Åh, den är sååååååå fin. Dock lite, lite för stor (precis som förlovningsringen, beställde ju samma storlek, måste blivit lite smalare om fingrarna sedan i februari) men det är inte så mycket att göra något åt just nu. Längtar så tills jag får ha den på mig.
Eftersom jag inte hade beställningspappret samt kvittot på handpenningen med mig kunde jag inte hämta ut ringen i dag. Dessutom tror jag inte att jag har riktigt så mycket pengar på mitt VISA-kort heller ;-) Och så vill jag nog att sambon ska hämta ut den, eller i alla fall följa med.

Frågade om vi kunde lämna in förlovningsringarna för putsning på måndag men det gick inte, "verkstan" var nämligen semesterstängd. Skit också! Förlovningsringen såg verkligen gammal och sliten ut bredvid den glänsande och nya vigselringen...

När jag kom hem ringde jag till en annan guldsmedsaffär och frågade om jag kunde lämna in ringarna för putsning och få dem innan bröllopet, och det var inga problem alls. Det skulle ta  max två veckor.


En sak säger jag bara; ALDRIG MER GULDFYND! Usch, vilken dålig service och personalen i just denna butik är hemska!! Om det inte vore för att just denna ring bara finns på Guldfynd (om man inte går till en guldsmed som gör en exakt likadan) + att det var 25% rabatt så skulle jag aldrig köpt ring där.


Hur som helst är jag mycket nöjd i alla fall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 februari 2009 19:51

Lite mer än ett halvår sedan bröllopet och här kommer lite bilder som fotografen tog (www.fotobyalex.se). Bilderna är inte i kronologisk ordning men det kanske går bra ändå ;-)   På väg till fotograferingsstället (Kapelludden, Öland)   Äldsta dotte...

Av Annika - 20 december 2008 22:22

... och äntligen har tackkorten skickats :-). Vi tog oss i kragen för någon månad sedan och satte oss med tackkorten men kunde inte komma överens om vilket kort vi skulle välja ;-). Inte så att vi blev osams över det men vi kunde inte välja. Det slut...

Av Annika - 30 september 2008 11:37

Den här bilden är en av mina favoriter bland fotografens bilder: ...

Av Annika - 24 september 2008 20:13

Nu äntligen, efter ca 45 långa dagar av väntan, har vi fått bilderna från fotografen. Än så länge "bara" på dvd-skivor (framkallningen ska vi fixa själva). 60 st redigerade bilder och 1890 oredigerade! Det tog en stund att gå igenom alla :-)   Efters...

Av Annika - 4 september 2008 16:39

Har fortfarande inte fått bilderna från fotografen och i dag fick jag sms om att han förmodligen inte hinner skicka dem förrän tidigast på måndag :-( Men någon gång i nästa vecka lovade han att jag skulle ha dem! Vill ju gå igenom alla kort, välja u...

Ovido - Quiz & Flashcards