Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Ring-ångest!!!

Av Annika - 28 februari 2008 17:53

På söndag är det bröllopsmässa på Kalmar Slott och då har vi fixat barnvakt för att gå i lugn och ro och titta. Och så var det ju meningen att vi skulle beställa ring också. Men nu börjar jag tveka ang ringen...


Hittade den här på nätet när jag surfade runt lite och blev lite småkär:


 Finns på Guldfynd för ca 5000 kr. "Problemet" är bara att jag måste bestämma mig typ i morgon eftersom Guldfynd har 25% rabatt t o m i morgon, eller på lördag. Hjälp! Hur ska jag kunna bestämma mig så snabbt? Har ju varit helt inne på den andra ringen ett bra tag nu men... Tror nästan jag gillar denna mer...


Så, vill ni hjälpa mig att välja?? Ringen ovan eller ringen i förra inlägget (fast utan de sex diamanterna på sidan om den lite större)????



 
 
sandra

sandra

28 februari 2008 18:18

Svårt val. Jag tyckte nog att den andra ringen var finare. Själv är jag bara förlovad men när jag skulle välja förlovningsring utgick jag från en ring ur Schalins Mountain-serie (Mount Blanc) men gick med min idé till en guld- och silversmed (på Gotland). Då behövde jag bara betala hälften av vad ringen skulle kosta jämfört med om en "smyckesbutik" skulle göra den. Så ist för 4500:- betalade jag 2200:-. Det kan ju vara ett alternativ för det är bra mycket roligare att ha en ring som man själv varit med och designat.
Lycka till!

Här är länken till Schalins ringar ifall du vill spana:
http://www.schalins.se/show_serie.asp?serieID=6

http://sandra-mittlivsomblogg.bloggagratis.se

 
Jenni oxå brud till sommaren

Jenni oxå brud till sommaren

29 februari 2008 08:24

Som jag sa igår, gillar den nya ringen bättre. Tycker att det är jätte fint med många små diamanter. Väldigt enkel ring men med det lilla extra som du vill ha. Får se vad du säger när du provat den..

Kram

http://www.syskonent.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 februari 2009 19:51

Lite mer än ett halvår sedan bröllopet och här kommer lite bilder som fotografen tog (www.fotobyalex.se). Bilderna är inte i kronologisk ordning men det kanske går bra ändå ;-)   På väg till fotograferingsstället (Kapelludden, Öland)   Äldsta dotte...

Av Annika - 20 december 2008 22:22

... och äntligen har tackkorten skickats :-). Vi tog oss i kragen för någon månad sedan och satte oss med tackkorten men kunde inte komma överens om vilket kort vi skulle välja ;-). Inte så att vi blev osams över det men vi kunde inte välja. Det slut...

Av Annika - 30 september 2008 11:37

Den här bilden är en av mina favoriter bland fotografens bilder: ...

Av Annika - 24 september 2008 20:13

Nu äntligen, efter ca 45 långa dagar av väntan, har vi fått bilderna från fotografen. Än så länge "bara" på dvd-skivor (framkallningen ska vi fixa själva). 60 st redigerade bilder och 1890 oredigerade! Det tog en stund att gå igenom alla :-)   Efters...

Av Annika - 4 september 2008 16:39

Har fortfarande inte fått bilderna från fotografen och i dag fick jag sms om att han förmodligen inte hinner skicka dem förrän tidigast på måndag :-( Men någon gång i nästa vecka lovade han att jag skulle ha dem! Vill ju gå igenom alla kort, välja u...

Ovido - Quiz & Flashcards