Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Annika - 9 februari 2008 10:21

I går på förmiddagen ringde jag till frisören hemma i närheten och pratade med samma tjej som jag pratade med förra gången. Då hade de ingen tidbok så långt framåt i tiden och dessutom var semestrarna inte klara så det visste inte vilka som jobbade just den 9 augusti. Så jag skulle ringa i februari/mars istället.

För att vara på den säkra sidan har jag ringt runt till andra frisörer och försökt boka en tid (om det skulle vara så att "min" frisör fått en annan bokning den 9 aug) men överallt var det samma sak; antingen ingen tidbok, inget semesterschema eller så tog de bara emot de som redan var kunder hos dem.

Tjejen jag pratade med förstod precis vad jag menade när jag sa att jag var lite orolig över att inte hitta någon frisör (det finns ju inte så värst många att välja på här på ön) och skrev upp mitt namn och telefonnummer och så skulle hon ringa mig så snart tidboken och semesterschemat var klart. Så nu är det så gott som klart, hoppas jag.

Passade även på att höra om det var möjligt att de kunde göra någon liten uppsättning på vår då 8-åriga dotter och det var inga problem. Funderar på om de kan förstärka hennes lockar och göra typ korkskruvar och så något fint med den långa luggen. Vår då nästan 3-åriga dotters hår går det nog inte att göra så mycket med då hon inte har så mycket hår ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards