Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

Nu är det bara att vänta...

Av Annika - 4 februari 2008 20:06

I går beställdes klänningen, efter mycket om och men. Men nu är den i alla fall beställd och allt man kan göra nu är att vänta, och vänta. Tror det kommer ta minst 60 dagar innan den kommer, pga någon högtid i Kina (tror det var nyår och de är lediga i 14 dagar).

Jag är i alla fall väldigt nervös redan. Tror jag tog höftmåttet lite väl tajt, skulle lagt till någon centimeter. Får väl gå ner något kilo och hoppas att det bara är rumpan som blir mindre ;-) Kanske kan man träna på något sätt så att just rumpan blir mindre??


I dag har jag varit i den lokala blomsterbutiken och hört mig för ang brudbukett. Där trodde de att en sådan bukett jag vill ha + två mindre buketter samt en blomma till brudgummen och en till marsalken skulle kosta max 1500 kr. Det är väldigt svårt att få en exakt summa eftersom priset beror på hur mycket de kan köpa in rosorna för. Om de får ett bra pris så blir buketten billigare men om rosorna är dyra så blir buketten såklart lite dyrare. Men hon trodde att riktigt fina rosor skulle kosta ca 20-25 kr styck...

 
 
Jenni, oxå brud till sommaren

Jenni, oxå brud till sommaren

5 februari 2008 07:27

Ja huu vad jag är nervös, fast det känns lite skönt att vi har beställt klänningarna tillsammans.. Tror säkert att de ska passa, vi har ju snörning i ryggen som man kan anpassa en bra bit både för upp och ner gång.

Kram

http://www.syskonent.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 februari 2009 19:51

Lite mer än ett halvår sedan bröllopet och här kommer lite bilder som fotografen tog (www.fotobyalex.se). Bilderna är inte i kronologisk ordning men det kanske går bra ändå ;-)   På väg till fotograferingsstället (Kapelludden, Öland)   Äldsta dotte...

Av Annika - 20 december 2008 22:22

... och äntligen har tackkorten skickats :-). Vi tog oss i kragen för någon månad sedan och satte oss med tackkorten men kunde inte komma överens om vilket kort vi skulle välja ;-). Inte så att vi blev osams över det men vi kunde inte välja. Det slut...

Av Annika - 30 september 2008 11:37

Den här bilden är en av mina favoriter bland fotografens bilder: ...

Av Annika - 24 september 2008 20:13

Nu äntligen, efter ca 45 långa dagar av väntan, har vi fått bilderna från fotografen. Än så länge "bara" på dvd-skivor (framkallningen ska vi fixa själva). 60 st redigerade bilder och 1890 oredigerade! Det tog en stund att gå igenom alla :-)   Efters...

Av Annika - 4 september 2008 16:39

Har fortfarande inte fått bilderna från fotografen och i dag fick jag sms om att han förmodligen inte hinner skicka dem förrän tidigast på måndag :-( Men någon gång i nästa vecka lovade han att jag skulle ha dem! Vill ju gå igenom alla kort, välja u...

Ovido - Quiz & Flashcards