Alla inlägg den 16 april 2008

Av Annika - 16 april 2008 21:13

Hittade en checklista för fotograferingen!!! Precis vad jag letat efter! Ska genast maila listan till vår fotograf!!


Förberedelser på bröllopsdagen:

Inbjudan

Klänning och skor

Brudbukett

Bruden gör sig iordning / hos frisören

Bruden tillsammans med sin mor

Bruden tillsammans med tärnor och näbbar

Brudgummen

Brudgummen tillsammans med sin far

Brudgummen tillsammans med marskalkar


Formella porträtt:

Bruden ensam, brudgummen ensam

Brud och brudgum tillsammans

Brud / brudgum tillsammans med brudföljet

Brud / brudgum med föräldrar

Bruden tillsammans med mor och mormor

Brudgummen tillsammans med far och farfar

Brud och brudgum med brudens föräldrar

Brud och brudgum med brudgummens föräldrar

Brud och brudgum tillsammans med bådas föräldrar


Vid vigseln:

Exteriör och interiör på den plats vigseln äger rum

Bröllopsprogram

Gästerna anländer

Föräldrar och far- och morföräldrar anländer

Brud och brudgum anländer

Solosångare och musikanter

Brudparet går nedför altargången

Vy över altaret och brudpar eller motsvarande under ceremonin

Brudparet avger sina löften

Brudparet växlar ringar

Brudparet tågar ut ur kyrkan/lokalen

Brudparets första kyss

Brud och brudgum utanför kyrkan / lokalen med gästerna

Brud och brudgum tillsammans med vigselförättare

Brud och brudgum stiger in i bilden / droskan etc.

Brudparets avfärd från vigselplatsen


Vid festen:

Exteriör och interiör av festplatsen / lokalen

Gästerna anländer

Presentbordet

Dukningen

Menykort

Blomsterarrangemang

Gästbok

Bröllopstårtan

Brudparet anländer

Brudparet med gäster

Brudparets skål

Middagen med alla gäster

Toastmaster och skålar

Brudvalsen

Bruden och hennes far dansar

Brudgummens och hans mor dansar

Gästerna dansar

Musikerna

Tårtan skärs

Brudparet lämnar festen


Viktiga detaljbilder:

Brudens frisyr

Brudens skor

Brudbuketten

Ringarna

Dukningen

Blomsterarrangemanen

Tårtan

Viktigt gruppfoto: 

Stor gruppbild på brudparet och alla gäster samlade tillsammans

utanför vigsel- eller festlokal

Av Annika - 16 april 2008 20:29

... från www.brollopstorget.se


En sak...

...som blir dyr: Middagen på restaurangen.
...jag gör själv: Inbjudningskorten...
...jag är nöjd med: Klänningen!!
...jag är orolig för: Allt och ingenting... ;-)

...som brudgummen fixar: Musiken till festen...
...som en vän hjälper dig med: Fotograferandet!
...som inte får hända: Magsjuka på bröllopsdagen...
...jag ska köpa nästa lön: Underkläder!
...jag inte hade tänkt på: Något jag inte kommit på än...
...till som brudgummen fixar: Festprogrammet.
...jag köpte väldigt tidigt: Skorna (köpta sommaren -07)
...som vi inte har bestämt än: Menyn...
...vi är överrens om: Att han ska byta efternamn
...vi inte är överrens om: Hur texten i inbjudan ska vara formulerad *panik*

och en sak jag ser fram emot: Bröllopsnatten ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards