Alla inlägg den 11 april 2008

Av Annika - 11 april 2008 10:48

I dag tog jag tag i saken att ringa runt till lite olika sömmerskor för att höra om de kunde hjälpa mig att lägga upp klänningen (som är några centimeter för lång).


Ringde först till en Sylvia som jag hittade på Hitta.se. Presenterade mig och beskrev vad jag ville ha hjälp med.  Frågade hur lång tid det tog och hon svarade lite snäsigt: ”Ja, 14 dagar får Du ju räkna med i alla fall”. Jaha, ingen fara tyckte jag eftersom jag inte behöver klänningen förrän i augusti. Frågade sedan hur mycket hon trodde att det skulle kosta och hon svarade ännu mer snäsigt: ”Ja, det kan jag ju inte veta när jag inte har sett klänningen”. Vidare så var hon så himla otrevlig, så henne lär jag ju inte gå till om jag absolut inte måste. Förstår inte vad såna tänker på, vill de inte ha några kunder??? 


Ringde sedan till en annan sömmerska som jag fick tips om på Fabriksboden när jag köpte sidenbanden till inbjudningskorten. Hon var mycket trevligare än den första jag pratade med. Hon trodde att det skulle kosta omkring 300 kr (billigt!!!) att lägga upp klänningen. Kruxet är att jag måste ha rätt underkjol när hon nålar upp klänningen. Och den ska jag förmodligen hyra på Bröllopsbutiken. Så då blev jag tvungen att ringa Bröllopsbutiken och höra hur man skulle göra, om de ev var så schyssta att låna ut en underkjol i någon timme en eftermiddag… 


Pratade med en dam på Bröllopsbutiken och det var inga problem att låna underkjolen en timme någon eftermiddag (sa att jag har en vän i familjen som är sömmerska)… 


Så nu kan jag ringa den andra sömmerskan och boka en tid med henne för uppläggning av klänningen! Ska bli skönt att få det gjort!

Ovido - Quiz & Flashcards