Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Annika - 8 mars 2008 22:15

Åkte in till stan i dag för att köpa material till inbjudningskorten och så fanns det inte tillräckligt mycket papper (behöver 54 st av varje). De skulle ringa när det kommit in mer...

Tänkte jag skulle ta med det till landet över påsk så kan jag sitta och klippa och klistra där på kvällarna, så jag hoppas att det kommer mer papper innan vi åker dit på skärtorsdagen...


Hittade dock ett annat rosa papper som var lite tunnare än det rosa jag tänkt mig (dock var det första rosa pappret finare i färgen) och med det pappret vägde inbjudningskorten 17 gram, och då räcker det med ett frimärke. Men jag tror jag struntar i det, det är ju trots allt bara 250 kr mer det handlar om...


Totalt sett (inkl kuvert, dock exkl porto) kommer korten kosta cirka 16 kr st (tror det blev 15,78 kr eller nåt sånt).


Detta behövs:

- 54 st rosa ark, lite grövre papper (3 kr/st)

- 27 st cremefärgade, lite finare papper (2,50 kr/st)

- 54 st tunna, mönstrade silkespapper (6 kr/st)

- 54 st A6- kuvert i cremevitt (2,50 kr/st)

- 25 meter brunt sidenband (7,50 kr/meter)

- 54 st klistermärken med ordet "Bröllop" i guld

Ovido - Quiz & Flashcards