Alla inlägg under juni 2008

Av Annika - 15 juni 2008 20:34

Var på Blomsterlandet med syrrorna i dag och passade då på att fråga lite om buketten. Kom fram till att jag ska ha 17 rosor i vitt, ljusrosa och rosa. Brudnäbbarnas buketter ska innehålla 7 rosor resp 5 rosor.

Tjejen vi pratade med trodde att priset per ros ungefär kommer att ligga mellan 25-30 kr/st och om man då räknar med att de kostar 30 kr/st så blir det 960 kr för tre buketter och tre corsage.

"Hjärtan på tråd" har jag två stycken hemma som nu är långa och lär räcka (näbbuketterna tror jag inte ska ha någon "Hjärtan på tråd" utan enbart rosor).

Och så måste jag hitta några fina nålar att fästa "hjärtana" med, gärna med någon pärla som matchar pärlorna på klänningen. 


Något liknande denna bukett kommer det bli, förutom att de lila rosorna kommer att vara ljusrosa istället. Vad tycks??

Av Annika - 14 juni 2008 20:42

Det känns som att tiden rinner på ganska bra så jag tänkte att det nog vore bra att göra en liten checklista på vad som är kvar att göra. Det är inte jättemycket men ändå en hel del att tänka på...


  • Beställa blommor till brudbukett, näbbukett och corsage och prata med Mia
  • Bestämma meny och proväta
  • Träffa vigselförättaren och gå igenom vigselceremonin (bokat 30/7)
  • Gå igenom sång och musik i kyrkan med solist och kantor
  • Fixa transport på bröllopsdagen. Till frisören, till fotograferingen, till kyrkan osv (tror min storasyster har sagt att hon ställer upp på det, måste dubbelkolla med henne)
  • Boka tid för att fixa naglarna
  • Göra ett schema över vad som händer på bröllopsdagen, och vem som ansvarar för vad
  • Lämna in förlovningsringarna för putsning, och hämta vigselringen
  • Skriva vigselprogrammet
  • Träffa frisören för en sista avstämning
  • Fixa "placeringskorten" och bordsplaceringen
  • Reka fotograferingsställe (ev Kapelludden?)
  • Åka till restaurangen och kolla bordsdekorationer
  • Fixa musik till festen
  • Prova klänningen med underkläder och skor
  • Söndagsbrunchen?

Har jag glömt något tro???

Av Annika - 13 juni 2008 20:19

Nu har jag stämt av gästlistan med värdparet (blivande svärföräldrarna). Det är till dem man ska svara men jag måste ha lite koll själv också, lite kontrollfreak är man ju ;-)


Så här ser det ut just nu (med 17 dagar kvar till OSA-datum):

55 st har tackat ja

11 st har avböjt

41 st har ännu ej svarat

Av Annika - 13 juni 2008 07:31

Står i receptionen på jobbet och det händer absolut ingenting innan kl 09.00 Har varit här sedan 06.50 Så jag tänkte fördriva tiden lite nu när jag surfat runt på alla sidor jag brukar kolla dagligen...


VAD HETER DU? Annika

VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Jeans

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? Rix FM

VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Satt framför datorn (sambon var ute och jagade.

VAD VAR DET SISTA DU ÅT? En halstablett (har inte ätit frukost än)

HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? Soligt och ganska varmt...

DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? En "dagisfröken"

DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Ögonen och överarmarna

HUR MÅR DU IDAG? Ganska bra, lite trött men snart är det helg!!

VILKEN FAVORITDRYCK? Cola...

FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK? Cider

FAVORITSPORT? Fotboll eller friidrott

HÅRFÄRG? Mellanblond (?)

ÖGONFÄRG? Blå

SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Både och

SYSKON OCH DERAS ÅLDER? Bror 44 år, syster 34 år, syster 27 år, syster 25 år

FAVORITMÅNAD? Maj

SENASTE FILMEN DU SÅG? Kommer inte ihåg, somnar ju alltid ;-)

FAVORITDAG PÅ VECKAN? Fredag

FAVORITHOBBY? Familj och vänner kombinerat med fotografering

ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? Nej, men jag är snart gift och då är det ju inte aktuellt

FAVORITLÅT? Finns så många...

SOMMAR ELLER VINTER? Sommar

KRAMAR ELLER KYSSAR? En kyss säger allt

HUR BOR DU? I hus, 6 r o k, ca 170 kvm

VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER? Deckare eller verklighetsbaserade

HUR SER DIN MUSMATTA UT? En reklammusmatta från Dell...

KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN? Nej

KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Nej, inte det heller

ÄR DU ROMANTISK? Ja, det tycker i alla fall jag ;-)

SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG? Ja!

VAD SKA DU GÖRA IMORGON? Bara ta det lugnt och vara med min yngsta dotter (de andra två åker på golfläger tillsammans med pappan)

VAD ÄR KLOCKAN JUST NU? 07.38

Av Annika - 12 juni 2008 21:08

Nu är det mindre än två månader kvar och det känns som att vissa saker måste fixas inom kort. Det är ju trots allt bara 57 dagar kvar!!


innan nästa vecka är slut ska jag/vi ha:

  • beställt blommor till brudbuketten, näbbuketter och corsage
  • kollat när ringen är klar och kan hämtas samt lämna in våra ringar för putsning
  • bestämma psalmer (lutar åt psalm 199 & 200)
  • bestämma ingångs- och utgångsmarsch
  • bestämma meny

Borde ju inte vara några problem att hinna med det innan nästa vecka är slut, eller hur!

Av Annika - 11 juni 2008 07:17

Var och köpte avslutningskläder till stora tjejen ikväll och hittade samtidigt ett par skor till lilltjejen att ha på bröllopet. Har kollat på dem förut på nätet och de är så söta. Lilltjejen blev överlycklig och ville inte ta av sig skorna, inte ens när hon skulle sova ;-) Nu står de undangömda i garderoben så hon inte hittar dem...


Av Annika - 9 juni 2008 20:17

Och i dag när jag kom till jobbet visade det sig att en arbetskollega gift sig borgeligt och hemligt i helgen! Och snart är det vår tur! Längtar som en tok men samtidigt får inte tiden gå för fort, vi har ju en del kvar att planera.


Det som känns mest angeläget nu är att bestämma menyn! Måste ringa och prata med kocken någon dag i veckan, kanske i morgon kväll?


I dag har jag skickat tillbaka västen och hoppas att en ny kommer snart, och att den passar!

Av Annika - 5 juni 2008 20:21

Åkte till stan efter jobbet och bytte bh:n till rätt storlek. Har fortfarande inte köpt några strumpor till strumpebandshållaren eftersom jag velar mellan vita och hudfärgade. Tror det skulle kännas konstigt med vita men det kanske man ska ha när man gifter sig?? Det är i och för sig bara jag och min blivande man som kommer att se dem (förutom de som hjälper mig med påklädningen, för det är svårt att få på sig allt själv har jag märkt).


Gick sedan till Polarn o. Pyret för att hitta en skjorta till sonen men de hade bara skjortor utan krage och det funkar inte. Gick vidare till KappAhl och där hittade jag en perfekt skjorta, 129 kr.


Sedan var det dags att leta örhängen. Gick till Smycka som nästan ligger mitt emot KappAhl och där hittade jag direkt ett par fina örhängen som matchade fint till mitt halsband, inte exakt samma färg men samma storlek och jag tror inte att man tänker på att färgen skiljer lite. Pris 65 kr!



Hittade allt jag skulle på mindre än 20 minuter, en lyckad dag på stan alltså! Och när jag kom hem hade jag fått paket från 4baby4us med väst och plastrong! Västen är jag supernöjd med och plastrongen matchade västen riktigt bra. Det enda "felet" är att västen är en storlek för liten :-( Trodde strl 128 skulle räcka men det måste nog bli en storlek större, de var nog lite små i storlek.


Skjortan ska vara nedstoppad i byxorna och västen är lite för kort...


Visst matchade västen och plastrongen bra!!


Här ser man att det glipar mellan västen och byxorna, en storlek större skulle nog inte göra någon skada. Eller?? Ska västen vara lite kortare som den är på bilden??

Ovido - Quiz & Flashcards