Alla inlägg under juni 2008

Av Annika - 24 juni 2008 14:16

I dag är det exakt en vecka kvar till sista svarsdatum på inbjudan, satte OSA till 1 juli.

 

I dag har jag pratat med både solisten och kantorn. Liselott (solisten) kunde tyvärr ingen av de låtar vi skulle vilja ha men hon lovade att göra så gott hon kan (hon har såklart hört låtarna förr men kan inte texterna). Kantorn hade noter på två av låtarna och jag har på den tredje så där var det inga problem. Liselott skulle återkomma så snart som möjligt och säga om det funkar eller inte. Annars får vi helt enkelt byta låtar. Det skulle ju inte vara hela världen att byta men det vore kul om det kunde bli de som vi valt i första hand. Så vi får se vad som händer…

 

Sen har vi det här med musik på festen. För min del tycker inte jag att det är viktigt med ett band som spelar (och det tycker inte min blivande heller). Vill inte lägga ner flera tusen kronor på något sådant. Är också tveksam till någon som står och byter cd-skivor typ. Vi funderar på att sätta ihop en musiklista i iPoden (stavning??) och att den listan sedan spelas under kvällen. Jag har överlåtit det ansvaret till min sambo och han har åtagit sig att fixa med det, något ska han väl ändå göra ;-)

 

Jag har också pratat med kocken (Björn) och nu är menyn spikad!! Det var inga problem, var lite orolig över att antalet gäster kanske skulle påverka något men som sagt, inga problem. Jag ska höra av mig till Björn igen när vi vet exakt antal gäster samt ev allergier/specialkost.

 

Känns bra i dag, har fått en hel del gjort :-)

Av Annika - 23 juni 2008 20:36

Min snälla lillasyster har fixat noterna till "When you say nothing at all" men nu när hon mailade en bild på noterna blir jag lite osäker på om det är noter till piano eller gitarrackord? Kan ju ingenting om detta. Någon som kan hjälpa mig?


Av Annika - 23 juni 2008 11:33

Nu har jag pratat med kocken lite hastigt. Vi bestämde att vi skulle prata mer i morgon då han var ledig i dag. Vad tror ni om denna meny:

 
  • Gravlaxtoast
  • Marinerad lammrostbiff med slungade grönsaker serverat med rosmarinsky och kronärtkockscreme
  • Jordgubbs- och passionsfruktspannacotta
 

Till gravlaxtoasten kommer det att serveras öl eller vitt vin och till huvudrätten blir det ett rött vin. Känns bra att ha början till en meny klar. Så i morgon ska jag prata mer med kocken. Och på onsdag är det frisören som gäller.

Av Annika - 21 juni 2008 22:16

I går på midsommarafton var vi hos goda vänner och åt mat. Till efterrätt bjöd de på jordgubbs- och passionsfruktspannacotta och det var helt underbart gott!


Bild från www.arla.se


Ska ringa kocken nu i veckan och höra om det är något de kan göra (vilket inte borde vara några problem eftersom de har en pannacotta på en av menyerna). I så fall är en av tre rätter klara. Inte illa va? ;-)

Av Annika - 19 juni 2008 22:25

Nervös??? Nä, inte än men det lär garanterat komma. Tänk när man är nere på typ 30 dagar kvar, eller 20 dagar kvar!

Räknar stenhårt med att kunna fixa en hel del den veckan jag är ensam hemma med ett barn och den veckan jag är helt ensam hemma utan barn. Just nu är det ändå inte så mycket som kan fixas så länge vi inte vet hur många som kommer, och alla har ju inte svarat än (några dagar kvar till OSA).

Av Annika - 18 juni 2008 17:26

I dag kom västen till sonen, i strl 134 (strl 128 var ju för liten). Han har inte provat den än men den ser helt ok ut i storlek, tror den är lagom. Skönt att ha alla kläder klara!

Av Annika - 18 juni 2008 17:23

... träffat frisören för att bestämma frisyr, titta på hårsmycken osv men jag var tvungen att skjuta på det en vecka eftersom jag är sjuk :-( Fick ringa och boka en ny tid i nästa vecka, på onsdag den 25:e kl 15.00

Känner mig helt skakis och matt så fort jag gör något så det är nog bäst att vara hemma och vila, så gott det går med tre barn och ingen sambo hemma (han är på något med jobbet ikväll).

Av Annika - 16 juni 2008 17:15

I dag har jag beställt blommor till min bukett, näbbarnas buketter och till tre corsage. Det blev sammanlagt 40 rosor i vitt, ljusrosa och rosa. I blomsterbutiken i Köpstaden trodde de att rosorna skulle kosta mellan 20-25 kr st så det blev ju lite billigare än på Blomsterlandet. De hade dessutom nålar med pärlor på så nu behöver jag inte leta efter det längre...

Ovido - Quiz & Flashcards