Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Annika - 25 juni 2008 19:43

I dag har jag varit hos frisören för en sista avstämning av håruppsättningen. Hon hade gjort två olika frisyrer som vi pratat om och den ena tyckte jag jättemycket om, så den blir det (med några små justeringar dock).


Hann tyvärr inte ta några bilder förrän vi hade fixat lite med ena dockan så frisyren är inte så jättefin längre på bilderna.

Men ungefär så här kommer det att se ut, luggen ska dock vara uppsatt som på den lilla dockan på första bilden (men lite stramare), och de s k looparna (snurrarna alltså) ska vara något mindre. Och så är ju jag ljushårig och inte brunhårig som dockan. Och så ska det vara vita pärlor i håret (som matchar klänningen och buketten) och inte glasstenar som på bilderna...





Av Annika - 25 juni 2008 19:39

Nu har jag ringt och bokat vigselsamtal med prästen då vi ska gå igenom vigseln, lämna hindersprövningen osv. Det blir inte förrän den 30/7 men prästen tyckte att det var bäst att ha samtalet så nära inpå bröllopet som möjligt och det låter väl vettigt.

Det enda dumma är att jag inte kan fixa vigselprogrammet innan vi varit på samtalet men det ska nog hinnas med i alla fall, det är ju trots allt 1,5 vecka kvar till bröllopet då och programmet ska bara printas ut och vikas. Borde inte ta mer än några timmar en kväll.

Ska försöka fixa barnvakt till vigselsamtalet så vi kan prata i lugn och ro, det funkar inte riktigt när tre barn springer omkring och kanske blir uttråkade ;-)

Prästen som ska viga oss är väl lite speciell och ganska omskriven häromkring. Efter vårt samtal i dag tycker jag han verkar jättebra! Är glad att vi inte bytte, som vi först hade funderingar på. När jag i telefonen presenterade mig med namn + efternamn var det första han sa: ”Du är inte gift!” lite på skämt liksom. "Nä, det stämmer" sa jag. "Men det ska vi fixa om lite mer än en månad", sa han då. Lite kul, skönt att han inte var så stel och tråkig. Och att han hade koll på läget! Känns bra!

Av Annika - 25 juni 2008 11:06

Om 1,5 månad är allt över...

Vad ska jag då fylla mina dagar av? Just nu är det mycket bröllop i huvudet och det är ständigt något som måste fixas eller gås igenom, eller nya saker jag inte tänkt på. Vad tomt det kommer att kännas sen när planeringen är klar och bröllopet är över. Vad ska jag planera då? En bebis kanske? Nä, skojar bara :-)

Av Annika - 25 juni 2008 10:01

Pratade ju med kocken igår om menyn, vin osv och senare på kvällen kom jag på att jag glömde fråga en viktig fråga, nämligen priset! Och det känns ju ganska angeläget att veta ;-) Ska ringa efter lunch och prata med honom igen...

 

Ska gå lite tidigare från jobbet i dag och åka en sväng förbi frisören och titta på några uppsättningar och hårsmycken som hon gjort. Har laddat med kameran i bilen så förhoppningvis blir det några bilder ikväll!

Ovido - Quiz & Flashcards