Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Vigselsamtal bokat!

Av Annika - 25 juni 2008 19:39

Nu har jag ringt och bokat vigselsamtal med prästen då vi ska gå igenom vigseln, lämna hindersprövningen osv. Det blir inte förrän den 30/7 men prästen tyckte att det var bäst att ha samtalet så nära inpå bröllopet som möjligt och det låter väl vettigt.

Det enda dumma är att jag inte kan fixa vigselprogrammet innan vi varit på samtalet men det ska nog hinnas med i alla fall, det är ju trots allt 1,5 vecka kvar till bröllopet då och programmet ska bara printas ut och vikas. Borde inte ta mer än några timmar en kväll.

Ska försöka fixa barnvakt till vigselsamtalet så vi kan prata i lugn och ro, det funkar inte riktigt när tre barn springer omkring och kanske blir uttråkade ;-)

Prästen som ska viga oss är väl lite speciell och ganska omskriven häromkring. Efter vårt samtal i dag tycker jag han verkar jättebra! Är glad att vi inte bytte, som vi först hade funderingar på. När jag i telefonen presenterade mig med namn + efternamn var det första han sa: ”Du är inte gift!” lite på skämt liksom. "Nä, det stämmer" sa jag. "Men det ska vi fixa om lite mer än en månad", sa han då. Lite kul, skönt att han inte var så stel och tråkig. Och att han hade koll på läget! Känns bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 februari 2009 19:51

Lite mer än ett halvår sedan bröllopet och här kommer lite bilder som fotografen tog (www.fotobyalex.se). Bilderna är inte i kronologisk ordning men det kanske går bra ändå ;-)   På väg till fotograferingsstället (Kapelludden, Öland)   Äldsta dotte...

Av Annika - 20 december 2008 22:22

... och äntligen har tackkorten skickats :-). Vi tog oss i kragen för någon månad sedan och satte oss med tackkorten men kunde inte komma överens om vilket kort vi skulle välja ;-). Inte så att vi blev osams över det men vi kunde inte välja. Det slut...

Av Annika - 30 september 2008 11:37

Den här bilden är en av mina favoriter bland fotografens bilder: ...

Av Annika - 24 september 2008 20:13

Nu äntligen, efter ca 45 långa dagar av väntan, har vi fått bilderna från fotografen. Än så länge "bara" på dvd-skivor (framkallningen ska vi fixa själva). 60 st redigerade bilder och 1890 oredigerade! Det tog en stund att gå igenom alla :-)   Efters...

Av Annika - 4 september 2008 16:39

Har fortfarande inte fått bilderna från fotografen och i dag fick jag sms om att han förmodligen inte hinner skicka dem förrän tidigast på måndag :-( Men någon gång i nästa vecka lovade han att jag skulle ha dem! Vill ju gå igenom alla kort, välja u...

Ovido - Quiz & Flashcards