Alla inlägg under maj 2008

Av Annika - 8 maj 2008 21:05

... hämta ut paketen med klänningarna till döttrarna, har bara inte hunnit innan. Ska bli så spännande att se om de passar eller inte.

Jag ska också försöka hinna med att ringa till tjejen som ska sjunga i kyrkan och prata med henne angående de sånger vi vill ha, om hon kan sjunga dem *hoppas, hoppas*.

Om två veckor kommer sambons marskalk hit och de ska gå och prova kläder! Annars är det ganska lugnt på planeringsfronten just nu.

Nu är det 1,5 vecka sedan inbjudningskorten skickades ut och 22 st har tackat ja. Än så länge har ingen sagt att de inte kan komma. Men att alla 103 inbjudna gäster skulle tacka ja är väl en omöjlighet, så vi väntar med spänning...


I morgon: Bilder på näbbklänningarna!!

Av Annika - 8 maj 2008 21:04

... och skall under morgondagen skickas in till Skatteverket, tillsammans med efternamnsändringen för sambon och för barnen. Nu kommer vi alla heta samma efternamn, nämligen mitt :-)

Av Annika - 6 maj 2008 07:09

... att hämta ut paketen med klänningarna till döttrarna än. I går när jag åkte till Kvantum (där paketen finns) var postservicen stängd och jag kunde inte få paketet. Och i dag tror jag inte att jag hinner, sonen har fotbollsträning. Får se om jag ev kan gå tidigare från jobbet och åka förbi Kvantum innan dagis. Vill ju så gärna se om klänningarna passar, annars måste det hittas nya...

Av Annika - 2 maj 2008 20:03

Brudskor: 130 kr

Brudklänning inkl frakt: 1500 kr

Hårspännen: 25 kr

Material till inbjudningskorten: 1079 kr

Bröllopsboken: 188 kr

Handpenning vigselring: 700 kr

Ram till bröllopskort: 119 kr

Frimärken: 847 kr

Handpenning underkjol: 100 kr

Tärnornas klänningar: 500 kr


Totalt: 5188 kr

Av Annika - 2 maj 2008 19:57

Efter mycket om och men kom jag äntligen iväg till sömmerskan (efter att ha lånat en underkjol på Bröllopsbutiken). Klänningen behöver läggas upp några centimeter men annars satt den nästintill perfekt. Tygstycket som sitter under själva snörningen i ryggen behöver också justeras lite, det var alldeles för mycket tyg och knapparna som man fäster i själva klänningen behöver flyttas några centimeter. Skulle få komma tillbaka en gång till och prova innan hon ändrar knapparna.


Man känner sig verkligen som en prinsessa i klänningen! Och sömmerskan var mäkta imponerad av den, och av priset!

Synd att man bara får ha den under några timmar en dag! Får passa på att njuta ordentligt då. Är så nöjd med klänningen och ser verkligen fram emot dagen då jag får ha den på mig längre. Har bara provat klänningen ordentligt två gånger än så länge men det ger verkligen mersmak :-D


Glömde tyvärr kameran i dag :-(

Av Annika - 2 maj 2008 19:51

Har varit på stan i dag och letat klänningar till mina syrror, som ska vara tärnor. Har läst om många på www.brollopstorget.se som köpt klänningar på VILA. Så dit gick vi först. Hittade direkt tre fina klänningar som syrrorna provade. Och en av dem tyckte vi alla om! Så den fick det bli, kommer bli kanonfint tillsammans med brudnäbbarnas rosa klänningar (som dessutom har beiget band). Pris 499:95 kr/st.  


Bandet är inte riktigt knutet men så här ser den i alla fall ut, och den är mycket, mycket finare på en människa än på en galge ;-)


Överdelen:


Och underdelen:


Av Annika - 2 maj 2008 19:51

Nu är det nere på tvåsiffrigt! 99 dagar kvar till den stora dagen!!!

Av Annika - 1 maj 2008 16:06

Eller är den för enkel? Den måste ju passa tillsammans med min klänning och brudgummens och marskalkens kläder (de ska förmodligen ha frockcoat). Vad tror ni? Blir det fint eller är den för enkel??? Den passar i alla fall in på färgtemat ;-)


 




Ovido - Quiz & Flashcards