Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Annika - 23 maj 2008 13:28

För några dagar sedan fick vi ett papper från kyrkan där det stod vilken präst som ska viga oss samt vilken kantorn är. Det stod också lite info ang musik i kyrkan och bl a stod det att om solisten vill ha ackompanjemang måste man välja ur kantorns befintliga repertoar. Och eftersom han hade ett namn som mest bärs av lite äldre tänkte jag att då blir det nog lite problem med de låtar vi skulle vilja ha. Ringde kantorn och han sa att jag kunde maila över noter så skulle han se om det var något han skulle kunna spela.

Så nu letar jag noter för fullt, borde väl inte vara så svårt att hitta på nätet. Någon som har tips? Behöver noter till "When you say nothing at all" med Ronan Keating...

Av Annika - 23 maj 2008 13:25

Kostnader hittills... 


Brudskor: 130 kr

Brudklänning inkl frakt: 1500 kr

Hårspännen: 25 kr

Material till inbjudningskorten: 1079 kr

Bröllopsboken: 188 kr

Handpenning vigselring: 700 kr

Ram till bröllopskort: 119 kr

Frimärken: 847 kr

Handpenning underkjol: 100 kr

Tärnornas klänningar: 500 kr

Näbbarnas klänningar: 239,50 kr

Sömmerska: 400 kr

Handpenning kläder: 400 kr



Totalt: 6227,50 kr


Fortsättning följer... ;-)

Av Annika - 23 maj 2008 13:17

... från utprovningen av blivande makens kläder, och hans marskalk. Kan bara säga att de var så stiliga! Vi kommer vara så fina tillsammans ;-)

Det blev till slut jaquette. Grå- och svartrandiga byxor, helsvart "kavaj", vit frackskjorta, grå väst och en grå/svartmönstrad plastrong (fast utan knut). Hur snyggt som helst!


Något liknande det här alltså:

Av Annika - 23 maj 2008 13:14

... och den var jättefint upplagd. Knapparna på tygstycket under själva snörningen var hon tvungen att flytta lite till för att tyget inte skulle bli knöligt under snörningen, men det gjorde hon medan jag hade den på mig. Provade alltså klänningen igen och den känns verkligen bra! Längtar såå till jag får ha den på mig längre och när blivande maken får se den på för första gången!


I dag har den godkända hindersprövningen kommit så nu är den biten också klar!

Ovido - Quiz & Flashcards