Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Väst nästan beställd... Hjälp mig välja, snälla!!!

Av Annika - 30 maj 2008 19:41

När jag ändå var på stan i dag efter jobbet passade jag på att gå in på Bröllopsbutiken och kolla vad de hade för barnvästar att hyra ut. De hade tre (eller möjligen fyra) olika. En vinröd (vilket inte alls passar vårt färgtema), en beige och en grå/silver. Den enda som jag tyckte var fin var den i grått/silver, ganska lik den från www.4baby4us.com. Att hyra en väst kostar 300 kr och att köpa en kostar 344 kr (inkl frakt), känns som ett självklart val.

Men så blev det svårt igen, slips eller plastong till västen? Brudgummen och hans marskalk har plastronger, ser det då konstigt ut med slips på näbben? Vilka i-landsproblem egentligen. Men man vill ju att allt ska vara så perfekt som möjligt.


Enfärgad grå slips (den ser blåaktig ut men det är den inte på riktigt):

 


Eller diskret mönstrad plastrong:

 

(Bilder lånade från www.4baby4us.com)


Det jag tvekar över är att västen är mönstrad och då kanske det är snyggare med en enfärgad slips än en, om än svagt, mönstrad plastrong. Hjälp mig välja! Många kommentarer önskas ;-)


Bild på västen igen:

 
 
Ingen bild

Caroline

30 maj 2008 21:33

Jag tror faktiskt inte att man tänker på att det är två mönster... På bilden du har på västen är det ju olika mönster, sett det? :)

Kram

 
Jenni oxå brud i sommar

Jenni oxå brud i sommar

31 maj 2008 07:47

Svårt.. Är det samma färg på väst, slips och kravatt (svårt att se på bilderna)?? I så fall skulle jag helt klart tagit kravatt, är inte jätte gald åt slips till barn.. Dessutom matchar han ju pappa och bestman bättre då..

Kram

http://www.syskonenT.blogg.se

 
Ingen bild

Jeanette

1 juni 2008 12:31

Tycker du ska satsa på plastrongen till västen! Tror inte man tänker på om det är olika mönster.. Så är det ju finare om han matchar brudgummen och hans marskalk ;) Kram

 
♥dittanodattan♥

♥dittanodattan♥

3 juni 2008 06:54

Jag hade nog valt den nedersta, för den var så himla fin!

Kram

http://dittanodattan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 februari 2009 19:51

Lite mer än ett halvår sedan bröllopet och här kommer lite bilder som fotografen tog (www.fotobyalex.se). Bilderna är inte i kronologisk ordning men det kanske går bra ändå ;-)   På väg till fotograferingsstället (Kapelludden, Öland)   Äldsta dotte...

Av Annika - 20 december 2008 22:22

... och äntligen har tackkorten skickats :-). Vi tog oss i kragen för någon månad sedan och satte oss med tackkorten men kunde inte komma överens om vilket kort vi skulle välja ;-). Inte så att vi blev osams över det men vi kunde inte välja. Det slut...

Av Annika - 30 september 2008 11:37

Den här bilden är en av mina favoriter bland fotografens bilder: ...

Av Annika - 24 september 2008 20:13

Nu äntligen, efter ca 45 långa dagar av väntan, har vi fått bilderna från fotografen. Än så länge "bara" på dvd-skivor (framkallningen ska vi fixa själva). 60 st redigerade bilder och 1890 oredigerade! Det tog en stund att gå igenom alla :-)   Efters...

Av Annika - 4 september 2008 16:39

Har fortfarande inte fått bilderna från fotografen och i dag fick jag sms om att han förmodligen inte hinner skicka dem förrän tidigast på måndag :-( Men någon gång i nästa vecka lovade han att jag skulle ha dem! Vill ju gå igenom alla kort, välja u...

Ovido - Quiz & Flashcards