Alla inlägg under januari 2008

Av Annika - 22 januari 2008 17:00

De här skorna hittade jag i somras i en skobutik, nedsatta från 350 kr till 140 kr. Var lite osäker först om man kunde ha dem till bröllopet men när jag kom till kassan och de tog betalt stod det "Brudskor" på kvittot, så de kommer nog passa perfek!. Och de syns ju knappt under klänningen så huvudsaken är att de är skönt, och det är de...


Av Annika - 22 januari 2008 16:39

I går fyllde jag år och i dag kom ett kort med posten från svärföräldrarna där det står att de även betalar håruppsättningen på bröllopsdagen!! Vilken bra present och vilka underbara svärföräldrar! Så nu kan vi även stryka den budgetposten på ca 3000 kr *glad*


Har suttit och kollat på klänningar igen och nu står det mellan 2:an och 4:an. Det som jag inte tycker om på 2:an är de långa banden baktill, de syns inte på bilden nedan men om man går in på www.millybridal.com och sedan väljer "Bridal gowns" i menyn till vänster och sedan går till sidan 2 och letar upp klänningen som heter WG0521 så kan man se fler och förstorade bilder. Baktill på klänningen går två band som jag inte riktigt gillar. Kanske kan man sy bort dem men det är ju en chansning det också, känns som att det räcker med att chansa på storleken ;-)

Av Annika - 21 januari 2008 20:52

Jag hade tänkt att jag skulle hinna in till stan och en bokhandel efter jobbet i dag men så blev klockan mycket och det blev för tajt med tiden innan jag skulle hämta på dagis/fritids. Tänkte kolla och känna på lite papper till inbjudningskorten. Har i alla fall skrivit texten till inbjudan och blev ganska nöjd. Vill inte ha texten för formell men inte för informell heller. Det får bli en sväng till stan på lördag om jag inte hinner dessförinnan...


Har däremot bokat fotograf i dag. Hittade en fotograf i närheten av kyrkan och bokade honom direkt! 24 bilder i olika format monterade i en pärm för 2500 kr. Det tyckte jag var ett bra pris. Sedan tillkommer det ju någon hundralapp om man vill ha en förstoring, och det kanske man vill, åtminstone en. Hade räknat med minst 4000 kr så det var positivt! Känns skönt att bocka av en till sak på den lååånga listan :-)


Ser att det är många som tyckte om klänning nr 2! Själv är jag mest inne på klänning nr 4 men 2:an är också superfin. Måste bestämma mig innan januari är slut så jag får nog sätta mig ner och kolla in dem ordentligt en gång till.

Av Annika - 19 januari 2008 15:39

I dag på förmiddagen ringde jag och bokade hotell för bröllopsnatten! Det blev bröllopssviten på Halltorps Gästgiveri, eftersom servicen är outstanding och frukostbuffén är helt otrolig! Ca 1900 kr för en natt, ganska bra pris tror jag...


I dag har också blivande maken varit i en bokhandel och köpt en massa olika papper som vi ska välja mellan, har ju bestämt oss för att göra egna inbjudningskort. Tror att det blir ett omslag i någon brun färg, en inlaga i någon fin rosa färg och så ett tygband i cremevitt. Eller omslag i cremevitt, inlaga i rosa och ett brunt band. Om man har brunt omslag kanske det blir för mörkt?

Jag ska göra ca 50 stycken så det kommer nog bli några klipp-och-klista-kvällar innan de är klara. Men jag tycker bara sånt är kul!!

Av Annika - 16 januari 2008 21:28

Den här gillar jag, mycket!!!


Av Annika - 16 januari 2008 21:13

Det blir nog den första ringen på bilden! Trean var alldeles för dyr och jag tror att ettan kommer att hålla i längden. Lagom diskret men ändå med något extra...


 Pris: 4790 kr...


 


Av Annika - 16 januari 2008 21:11

Glömde skriva på listan om planeringen att en solist är bokad också. Hon heter Liselotte och jag hoppas verkligen att hon kan sjunga de sånger vi valt, vilket vi kommer att få reda på inom kort (hon får noter och texter efter helgen). Vore trist att behöva byta sånger nu när vi hittat två vi verkligen vill ha...

Av Annika - 16 januari 2008 18:56

Jag har länge varit inne på denna ring:


Men så när jag bläddrade igenom en bröllopstidning i går hittade jag denna och blev KÄR!! Jag tycker både ettan och trean är underbart fina! Undrar vad de kostar???


Ovido - Quiz & Flashcards