Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Annika - 7 augusti 2008 16:27

En kompis, som ska gifta sig i morgon, ringde för en stund sedan då hon varit i bröllopsbutiken där vi hyrt underkjolar. Tydligen har det blivit en dubbelbokning av "min" underkjol (som jag bokade för evigheter sedan) så den modellen finns inte utan jag får en annan underkjol.

Så nu är det bara att hoppas att längden på min brudklänning stämmer med den nya underkjolen, annars kanske klänningen är för lång eller för kort. Min klänning är nämligen upplagd efter just den underkjol jag hade bokat... I värsta fall får jag låna kompisens hyrda underkjol som är just den modellen jag bokade, men det blir lite krångligt att hämta den på lördag...


Dåligt av bröllopsbutiken tycker jag!!!

Av Annika - 7 augusti 2008 09:22

... till bröllopet och i eftermiddag kommer de blivande svärföräldrarna. Så i morgon, dagen innan bröllopet, har vi barnvakt hela dagen och kan fixa det vi behöver i lugn och ro utan uttråkade barn som springer runt benen ;-)


Annars blir det en lugn dag i dag. Sambon är ute på jaktmarken och sätter upp älgtorn på förmiddagen och jag och barnen tar en sväng till Ikea för att köpa lite förvaringslådor så vi kan göra fint hemma till på söndag (då vi har brunch och presentöppning). Jag ska också packa våra väskor (barnens väska för övernattning på Eksgården och vår väska för övernattning på hotellet) och en liten necessär med nål, tråd, sax, plåster, parfym, läppglans och annat som kan behövas under bröllopsdagen.


Ikväll när barnen har gått och lagt sig ska vi gå igenom fredagen, lördagen och söndagen med svärföräldrarna så att vi inte glömmer någonting...

Ovido - Quiz & Flashcards